• (General Notice) FALL 2019 BTM OFFICE HOURS

    2019-09-06 오후 6:15 / by 최진희

    2019학년도 가을학기 기술경영학부 Office Hours를 아래와 같이 안내드리오니 참고하여 주시기 바랍니다.

    Faculty Name Office Hours Office Email
    권영선 (Kwon, Youngsun) Fri 10:30 – 11:30, 17:00 – 18:00 N22, #310 yokwon@kaist.ac.kr
    김원준 (Kim, Wonjoon) Thur 13:00-15:00 or by Appointment N5, #2116 wonjoon.kim@kaist.edu
    김지희 (Kim, Jihee)  Tue 14:30-16:00 N5, #2108 jiheekim@kaist.ac.kr
    김혜진 (Kim, Hye-jin) Mon, Wed 13:00-14:30 N22, #605 hyejinkim@kaist.ac.kr
    남찬기 (Nam, Changi) Thu 14:00-15:30 N22, #503 cgnam@kaist.ac.kr 
    류원상 (Ryu, Wonsang) Tue 10:00 – 11:00 or by appointment N22, #606 wonsang.ryu@kaist.ac.kr
    민홍기 (Min,  Hong Ghi) Mon, Wed 15:00-16:00 N22, #403 hmin@kaist.ac.kr
    이수진 (Lee, Sujin) Mon 14:30-15:30 N5, #2110 sujinlee@kaist.ac.kr
    이의훈 (Lee, EueHun) Mon, Wed 14:30-16:00 N22, #507 danbee91@kaist.ac.kr
    이철호 (Lee, Chul Ho) Mon, Wed 09:00–10:30 and
    any time with appointment
    N22, #506 irontigerlee@kaist.ac.kr
    정재용 (Choung, JaeYong) Fri 09:00-15:00 N22, #404 JYCHOUNG@kaist.ac.kr
    정현주 (Jung, Hyun Ju) Mon,Wed 16:00-17:00 N5, #2109 hyunju.jung@kaist.ac.kr
    조항정 (ZO, HANGJUNG) Tue, Thu 13:00-14:00 N22, #304  joezo@kaist.edu
    한승헌 (Han, SeungHun) Mon,Wed, 10:45-11:45 N22, #604 synosia@kaist.ac.kr
    허영은 (Huh, Young Eun) Wed 10:30–11:30 N22, #309 younghuh@kaist.ac.kr
    구본제 (KOO, BON-JAE) Wed 10:00-15:00 N5, #2115 bjkoo@kaist.ac.kr
    김갑수 (Kim, KarpSoo) Mon-Thu 14:00-21:00
    Fri-Sat 13:00-16:00
    N5, #2105 kimkarpsoo@kaist.ac.kr
    김병필 (KIM, Byoung-Pil) Wed, Fri 10:00-12:00 N5, #2107 byoungpil.kim@kaist.ac.kr
    노수홍 (Noh, Soo Hong) Fri 13:00-14:00
    Sat 13:00-14:00
    or by Appointment
    N5, #2118 soohongnoh@kaist.ac.kr
    윤정호 (Yoon, Jeong Ho) Fri 14:00-16:00 or by appointment N5, #2119 jhyoon4u@kaist.ac.kr
    윤태성 (YOON, Taesung) Wed 13:00-17:00 N5, #2104 taesung@kaist.ac.kr

     

    2020-12-28 오후 5:24 / by 운영자

    2021 학위수여식 안내(공문) 2021년 2월 학위수여식 행사 안내문 최종(학과 배포용)

     

     

    “세계를 향한 대학, 미래를 여는 연구”

    협 조 문
    수신자 수신자참조
    (경유)
    제 목 2021년도 2월 학위수여식 행사 사전안내 및 협조 요청 2021 Commencement Ceremony Instructions

    2021년 2월 학위수여식 행사 준비를 위하여 아래와 같이 안내하오니 협조하여 주시기 바랍니다.

                                                         =  아      래  =

      1. 학위수여식 일정

         – 일 시 : 2021년 2월 19일(금), 14:00 ~

                     ※ 코로나19 상황에 따라 일정, 장소 및 진행방식 등이 변경될 수 있음

                         (변경시 추후 안내)

         – 장 소 : 1) 학사 : 대강당(E15)

                      2) 석사 : 창의학습관 터만홀(E11)

                      3) 박사 : 학술문화관 정근모홀(E9)

         – 대 상 : 2020년 8월 졸업자 및 2021년 2월 졸업 예정자

         – 진행방식 : 오프라인 및 실시간 생중계 병행

         – 학위수여식 오프라인 참석 대상자 선정 방법 :  졸업관리시스템 졸업정산보고서에

            입력한 참석 신청자를 대상으로 무작위 추첨하여 개별 통보 예정

            ※ 코로나19 단계별 행사 집합 가능 인원을 감안하여 각 단계별 참석 인원을 제한

                선발 예정임 .

         – 포토존 운영 : 코로나19 상황에 따라 추후 공지

      2.  학과 협조 요청사항

          가. 배너 게시용「졸업소감 또는 학교나 후배들에게 남기고 싶은 한마디」

             –  희망자 추천 : 학과당 1명

            * 졸업소감 또는 학교와 후배들에게 남기고 싶은 글과 사진을 배너로

               제작하여 행사장 및 주요 도로변에 설치 예정

               학부. 대학원 포함하여 별첨 양식에 따라 추천

            제출일자 : 2021년 1월 13일(수)까지 학생지원팀에 제출

          나. 졸업생 행사 안내문(별첨)

     – 게시기간 : 2020년 12월 24일(목)부터 2021년 2월 19일(금)까지

     – 학과 홈페이지, 이메일 등을 통해 게시 및 안내 요망

    붙 임 : 1. 졸업생 배너 신청 양식 1부

              2. 학위수여식 행사 안내문 1부.   끝.

    _____________________________________________________________________

    Relevant departments and students are requested to cooperate as instructed below to

    ensure the smooth functioning of the 2021 Commencement Ceremony.

    = Details =

    1. Commencement Ceremony Schedule

       – Date/time : Feb. 19 (Fri), 2021, 14:00~

         ※ The schedule, venue, the way, etc. may be changed depending on the COVID-19

             (we will inform you later in case of change)

       – Venue : 1) Bachelor’s Degree : Auditorium(E15)

                     2) Master’s Degree : Terman Hall(E11, Creative Learning Building 1st floor)

                     3) Doctoral Degree : Jeong Geun-mo Conference Hall

                                                 (E9 , Academic Cultural Complex 5th floor)

      – Participants : Those who graduated in Aug. 2020 or are expected to graduate in Feb. 2021

       – Progress : Offline and real-time live broadcast concurrently

       – How to select offline attendees for commencement ceremony

         : Final attendees will be decided through a random draw among who check

         “Attendance of the Commencement Ceremony”of the clearance form in the Graduation

         System of KAIST Academic System. We will inform the results individually.

         ※ Considering the COVID-19 stage, the number of participants can be selected by limited

             at each stage.

       – Photo zone Operation : It will be informed later according to the COVID-19 stage

    2. Requests to Academic Departments

        a. One recommendation for Banner posting 「Graduation impressions or things to say to

            KAIST or students 」(each department)

            * Banner of these messages and photos will be posted on the venues and streets in

              KAIST. Please recommend undergraduate and graduate according to attached form.

            – Submission date: Jan. 13(Wed), 2021, submit to Student Affairs Team

        b. Announcement of Commencement Ceremony(Attached)

            – Posting Period : From Dec 24(Thur), 2020 to Feb 19(Fri), 2021

              (Please post and notify through the department’s website and e-mail.)

    Attachment : 1. Application Form for Banner Presentation

                      2. Notice for 2021 Commencement Ceremony. End.

    (In the event of misinterpretation arising from cultural differences, the original test in Korean shall take precedence over the English translation.)

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.

댓글을 달기 위해서는 로그인해야 합니다.