• (공통) 2021년도 2월 학위수여식 행사 사전안내 및 협조 요청

    2020-12-23 오후 5:35 / by 운영자

    2021년 2월 학위수여식 행사 준비를 위하여 아래와 같이 안내하오니 협조하여 주시기 바랍니다.

                                                         =  아      래  =

      1. 학위수여식 일정

         – 일 시 : 2021년 2월 19일(금), 14:00 ~

                     ※ 코로나19 상황에 따라 일정, 장소 및 진행방식 등이 변경될 수 있음

                         (변경시 추후 안내)

         – 장 소 : 1) 학사 : 대강당(E15)

                      2) 석사 : 창의학습관 터만홀(E11)

                      3) 박사 : 학술문화관 정근모홀(E9)

         – 대 상 : 2020년 8월 졸업자 및 2021년 2월 졸업 예정자

         – 진행방식 : 오프라인 및 실시간 생중계 병행

         – 학위수여식 오프라인 참석 대상자 선정 방법 :  졸업관리시스템 졸업정산보고서에

            입력한 참석 신청자를 대상으로 무작위 추첨하여 개별 통보 예정

            ※ 코로나19 단계별 행사 집합 가능 인원을 감안하여 각 단계별 참석 인원을 제한

                선발 예정임 .

         – 포토존 운영 : 코로나19 상황에 따라 추후 공지

      2.  학과 협조 요청사항

          가. 배너 게시용「졸업소감 또는 학교나 후배들에게 남기고 싶은 한마디」

             –  희망자 추천 : 학과당 1명

            * 졸업소감 또는 학교와 후배들에게 남기고 싶은 글과 사진을 배너로

               제작하여 행사장 및 주요 도로변에 설치 예정

               학부. 대학원 포함하여 별첨 양식에 따라 추천

            제출일자 : 2021년 1월 13일(수)까지 학생지원팀에 제출

          나. 졸업생 행사 안내문(별첨)

     – 게시기간 : 2020년 12월 24일(목)부터 2021년 2월 19일(금)까지

     – 학과 홈페이지, 이메일 등을 통해 게시 및 안내 요망

    붙 임 : 1. 졸업생 배너 신청 양식 1부

              2. 학위수여식 행사 안내문 1부.   끝.

    _____________________________________________________________________

    Relevant departments and students are requested to cooperate as instructed below to

    ensure the smooth functioning of the 2021 Commencement Ceremony.

    = Details =

    1. Commencement Ceremony Schedule

       – Date/time : Feb. 19 (Fri), 2021, 14:00~

         ※ The schedule, venue, the way, etc. may be changed depending on the COVID-19

             (we will inform you later in case of change)

       – Venue : 1) Bachelor’s Degree : Auditorium(E15)

                     2) Master’s Degree : Terman Hall(E11, Creative Learning Building 1st floor)

                     3) Doctoral Degree : Jeong Geun-mo Conference Hall

                                                 (E9 , Academic Cultural Complex 5th floor)

      – Participants : Those who graduated in Aug. 2020 or are expected to graduate in Feb. 2021

       – Progress : Offline and real-time live broadcast concurrently

       – How to select offline attendees for commencement ceremony

         : Final attendees will be decided through a random draw among who check

         “Attendance of the Commencement Ceremony”of the clearance form in the Graduation

         System of KAIST Academic System. We will inform the results individually.

         ※ Considering the COVID-19 stage, the number of participants can be selected by limited

             at each stage.

       – Photo zone Operation : It will be informed later according to the COVID-19 stage

    2. Requests to Academic Departments

        a. One recommendation for Banner posting 「Graduation impressions or things to say to

            KAIST or students 」(each department)

            * Banner of these messages and photos will be posted on the venues and streets in

              KAIST. Please recommend undergraduate and graduate according to attached form.

            – Submission date: Jan. 13(Wed), 2021, submit to Student Affairs Team

        b. Announcement of Commencement Ceremony(Attached)

            – Posting Period : From Dec 24(Thur), 2020 to Feb 19(Fri), 2021

              (Please post and notify through the department’s website and e-mail.)

    Attachment : 1. Application Form for Banner Presentation

                      2. Notice for 2021 Commencement Ceremony. End.

    2021 학위수여식 안내(공문) 2021년 2월 학위수여식 행사 안내문 최종(학과 배포용)

댓글을 달기 위해서는 로그인해야 합니다.