게시판에 작성한 댓글

  • 2020-12-28 오후 5:24 / by 운영자
    글: (공통) 2019 가을학기 기술경영학부 OFFICE HOURS

    2021 학위수여식 안내(공문) 2021년 2월 학위수여식 행사 안내문 최종(학과 배포용)

     

     

    “세계를 향한 대학, 미래를 여는 연구”

    협 조 문
    수신자 수신자참조
    (경유)
    제 목 2021년도 2월 학위수여식 행사 사전안내 및 협조 요청 2021 Commencement Ceremony Instructions

    2021년 2월 학위수여식 행사 준비를 위하여 아래와 같이 안내하오니 협조하여 주시기 바랍니다.

                                                         =  아      래  =

      1. 학위수여식 일정

         – 일 시 : 2021년 2월 19일(금), 14:00 ~

                     ※ 코로나19 상황에 따라 일정, 장소 및 진행방식 등이 변경될 수 있음

                         (변경시 추후 안내)

         – 장 소 : 1) 학사 : 대강당(E15)

                      2) 석사 : 창의학습관 터만홀(E11)

                      3) 박사 : 학술문화관 정근모홀(E9)

         – 대 상 : 2020년 8월 졸업자 및 2021년 2월 졸업 예정자

         – 진행방식 : 오프라인 및 실시간 생중계 병행

         – 학위수여식 오프라인 참석 대상자 선정 방법 :  졸업관리시스템 졸업정산보고서에

            입력한 참석 신청자를 대상으로 무작위 추첨하여 개별 통보 예정

            ※ 코로나19 단계별 행사 집합 가능 인원을 감안하여 각 단계별 참석 인원을 제한

                선발 예정임 .

         – 포토존 운영 : 코로나19 상황에 따라 추후 공지

      2.  학과 협조 요청사항

          가. 배너 게시용「졸업소감 또는 학교나 후배들에게 남기고 싶은 한마디」

             –  희망자 추천 : 학과당 1명

            * 졸업소감 또는 학교와 후배들에게 남기고 싶은 글과 사진을 배너로

               제작하여 행사장 및 주요 도로변에 설치 예정

               학부. 대학원 포함하여 별첨 양식에 따라 추천

            제출일자 : 2021년 1월 13일(수)까지 학생지원팀에 제출

          나. 졸업생 행사 안내문(별첨)

     – 게시기간 : 2020년 12월 24일(목)부터 2021년 2월 19일(금)까지

     – 학과 홈페이지, 이메일 등을 통해 게시 및 안내 요망

    붙 임 : 1. 졸업생 배너 신청 양식 1부

              2. 학위수여식 행사 안내문 1부.   끝.

    _____________________________________________________________________

    Relevant departments and students are requested to cooperate as instructed below to

    ensure the smooth functioning of the 2021 Commencement Ceremony.

    = Details =

    1. Commencement Ceremony Schedule

       – Date/time : Feb. 19 (Fri), 2021, 14:00~

         ※ The schedule, venue, the way, etc. may be changed depending on the COVID-19

             (we will inform you later in case of change)

       – Venue : 1) Bachelor’s Degree : Auditorium(E15)

                     2) Master’s Degree : Terman Hall(E11, Creative Learning Building 1st floor)

                     3) Doctoral Degree : Jeong Geun-mo Conference Hall

                                                 (E9 , Academic Cultural Complex 5th floor)

      – Participants : Those who graduated in Aug. 2020 or are expected to graduate in Feb. 2021

       – Progress : Offline and real-time live broadcast concurrently

       – How to select offline attendees for commencement ceremony

         : Final attendees will be decided through a random draw among who check

         “Attendance of the Commencement Ceremony”of the clearance form in the Graduation

         System of KAIST Academic System. We will inform the results individually.

         ※ Considering the COVID-19 stage, the number of participants can be selected by limited

             at each stage.

       – Photo zone Operation : It will be informed later according to the COVID-19 stage

    2. Requests to Academic Departments

        a. One recommendation for Banner posting 「Graduation impressions or things to say to

            KAIST or students 」(each department)

            * Banner of these messages and photos will be posted on the venues and streets in

              KAIST. Please recommend undergraduate and graduate according to attached form.

            – Submission date: Jan. 13(Wed), 2021, submit to Student Affairs Team

        b. Announcement of Commencement Ceremony(Attached)

            – Posting Period : From Dec 24(Thur), 2020 to Feb 19(Fri), 2021

              (Please post and notify through the department’s website and e-mail.)

    Attachment : 1. Application Form for Banner Presentation

                      2. Notice for 2021 Commencement Ceremony. End.

    (In the event of misinterpretation arising from cultural differences, the original test in Korean shall take precedence over the English translation.)

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    2016-05-12 오후 2:43 / by 운영자
    글: 댓글

    댓글