2014학년도 봄학기 강의평가 시행 안내(2014.6.2~2014.6.13)

2014학년도 봄학기 강의평가(Web)를 다음과 같이 시행하오니 강의 수강학생들께서는 정해진 기간 내에 강의평가를 수행하여 주시기 바랍니다.

                                                                                          = 다   음 =
 
가. 평가목적 : 강의의 질적수준 향상 도모

나. 대상과목 : 2014학년도 봄학기 개설된 모든 교과목

다. 평가제외과목

     1) 2014학년도 봄학기 경영대학 개설 교과목 : 기실시

     2) 연구과목 : 세미나, 현장실습및연구, 인턴십 프로그램, 졸업연구, 개별연구, 논문연구 등
 
     3) 개별과목 : 새내기 세미나 2, 신나는 대학생활, 체육동아리, 리더십강좌, 윤리및안전 I·II
 
     4) 타 대학 개설과목
 
  
라. 평가방법 : Web으로 강의평가 실시
 
마. 실시기간 : 2014. 6. 2.(월) 10:00 ~ 6. 13.(금) 23:59(12일간)
  
바. 실시절차 : 포탈 ‘학사시스템’ 메뉴
 
      1) PC : 강의평가 → 기말강의평가→ 각 수강과목 클릭→ 설문항 체크→ 확인
  
      2) Mobile : 수업수강관리 → 강의평가 → 각 수강과목 클릭→ 설문항 체크→ 확인
 
 사. 설문항목 : 9문항(종합의견 작성란 포함)
       ※ 강의평가 설문지 ‘붙임 2′ 참조
 
 아. 참고사항 : 강의평가를 기간 내에 실시한 과목에 한하여 성적게시 기간 동안 성적을 열람할 수 있도록 함.
 
 자. 기타사항
 
      1) 본 강의평가에 응답한 사항은 비밀이 유지됨
 
     2) 수업일수의 2/3이상 결석한 학생의 응답을 평가에서 제외하기 위하여 학과(전공)에서는 그 명단을 ‘붙임 3’의 양식에 따라 취합하여
6. 24(화)까지 교학기획팀으로 통보
  
붙 임 : 1. 2014학년도 봄학기 강의평가(Web) 안내문
 
             2. 강의평가 설문지
 
             3. 강의평가 제외대상자 명단 송부 양식. 끝.
 
 ________________________
 
 The course evaluation survey for the Spring 2014 classses will be conducted as follows. Please participate in the evaluation whithin the period.
 
                                                                            = Details =
 
 A. Purpose : To enhance the quality of teaching by using feedback from students
 
 B. Course to be evaluated : All courses offered during the 2014 Spring Semester
  
C. Courses not subject to evaluation
 
    1) All courses offered in College of Business : Survey has been done already.
 
    2) Research Course : Seminar, field placement & research, internship program, graduate research, individual research and
         dissertation research, etc.
 
    3) Individual Course : Freshmen Seminar 2, Exciting College Life, Extracurricular Sport Activity, Special Lecture on Leadership,
          Ethics and Safety I/II
 
    4) Courses Offered at Other Universities
  
D. Evaluation Method : Online survey
  
E. Evaluation Period : Monday, June 2, 2014.10:00 ~ Friday, June 13, 23:59 (10 days)
 
F. Procedure: “Academic System” menu on the portal site
 
   1) PC : Course Evaluation → Final Course Evaluation → Click each of the courses taken→ Check questions → Confirm
   2) Mobile : Class Enrolment → Final Course Evaluation → Click each of
        the courses taken→ Check questions → Confirm
 
G. Number of Questions : 9 (inlcuidng overall comment)
 
※ Online evaluation survey questionnaire : please refer to the attachment 2
 
 H. Note : As for the courses of which evaluations have not been conducted during the designated period, viewing the grades
     druing the grade posting period are restricted.
  
I. Others
 
   1) Survey responses will remain confidential.
 
   2) Each department (division) is asked to collect the list of the students who missed two-thirds of the school days (Attachment 3)
        and send it to the Academic Planning Team by Tuesday, June 24.

  Attachments : 1. The course evaluation guide for the Spring 2014 classses
 
                                2. Evaluation Survey Questionnaire
 
                                3. List of Students Exempted from Course Evaluation